![](https://schoenvisie.nl/wp-content/uploads/2025/02/FOTO-SV.jpg)
ASICS benoemt Andreas Moll tot hoofd Marketing, Merchandising en Product voor EMEA
Beeld: ASICS
Met meer dan 20 jaar ervaring in de sportindustrie heeft Andreas zich bewezen in het versterken van productcategorieën en het bevorderen van merkgroei in een competitieve markt. Voor zijn huidige rol was hij twee jaar lang Category Director Running bij ASICS, waar hij een belangrijke rol aannam in het optimaliseren van het hardloop portfolio en de zichtbaarheid van het merk in Europa. Dankzij zijn strategische visie en leiderschap groeide ASICS uit tot een toonaangevende speler in de hardloopcategorie. Hij lanceerde met succes innovatieve producten die perfect inspeelden op de veranderende behoeften van atleten.
Andreas begon zijn carrière bij ASICS in 2012 als Merchandise Manager Footwear. Daarna vervulde hij verschillende leidinggevende functies, waaronder Senior Merchandise Manager Footwear EMEA en Merchandising Director Footwear. Voordat Andreas bij ASICS begon, werkte hij bij PUMA en Amer Sports Corporation in Duitsland, waar hij waardevolle inzichten opdeed in consumentengedrag en marktdynamiek.
Carsten Unbehaun, CEO van ASICS EMEA, zegt hierover: “Andi speelt sinds zijn komst in 2012 een cruciale rol in de groei van ASICS in onze regio. Met zijn indrukwekkende track record en diepgaande kennis van de industrie ben ik blij dat hij deze belangrijke rol op zich neemt en blijft bijdragen aan de groei van ASICS.”