TOP

Nieuw veiligheidsschoenenmerk transformeert werkschoen naar tijdloze en moderne designs

Het nieuwe Nederlandse veiligheidsschoenenmerk FootFellas is binnen een jaar na oprichting verkrijgbaar bij bijna 100 verkooppunten. FootFellas ontwikkelt veiligheidsschoenen die voldoen aan de strengste Europese veiligheidsnormen, met een eigentijdse en stijlvolle twist.

Beeld: footfellas

Naast de veiligheid van de schoen ligt de focus ook op mode, comfort en duurzaamheid. Hiermee speelt het merk in op de groeiende trend van ‘sneakerfication’ binnen de branche. FootFellas is opgericht door de Brabantse ondernemers Ronny van der Wegen en Carl van der Putten, twee experts met samen meer dan 60 jaar kennis en ervaring in de schoenenindustrie. Van der Wegen werkte bij gerenommeerde bedrijven zoals Bata en Emma Safety Footwear, terwijl Van der Putten voortkomt uit een familiebedrijf met meer dan 100 jaar schoenmaakgeschiedenis. “Onze expertises vullen elkaar perfect aan,” zegt Van der Putten. “Ronny brengt technische kennis en innovatie, terwijl ik mij richt op pasvorm, comfort en design.” De heren maken veiligheidsschoenen die mensen graag dragen, zonder in te leveren op veiligheid.

FootFellas hanteert een Omni Channel-strategie, waarbij directe verkoop via eigen en externe kanalen centraal staat. Door geen gebruik te maken van groothandels behouden ze controle over het verkoopproces en spelen ze sneller in op de marktvraag en specifieke klantbehoeften. Deze strategie zorgt voor een efficiënte distributie en een hechte verbinding met de doelgroep.
 
“We merken dat er in de markt een grote behoefte is naar vernieuwing, zowel bij de gespecialiseerde verkooppunten als bij de eindconsument. De bestaande en traditionele merken zijn beperkt in hun ontwikkelingsproces en kunnen deze behoefte niet zo snel invullen. Dat maakt dat er een gat in de markt is ontstaan, waar wij ons plekje aan het vinden zijn,” aldus van der Putten.