TOP

The word is out: VIA VAI introduceert mannenlijn

Beeld: VIA VAI

De officiële lancering vond plaats op het hoofdkantoor in Waalwijk, waar het magazijn speciaal voor de gelegenheid werd omgebouwd tot een sfeervolle eventlocatie. Oprichter Ruud Pessers gaf samen met zijn vrouw Mirella en hun drie dochters het startschot voor deze volgende stap in het familiebedrijf. Wat begon als een idee aan de keukentafel is uitgegroeid tot een nieuwe merkpijler, ontwikkeld vanuit dezelfde waarden waarmee VIA VAI sinds 1992 naam maakte.

Met VIA VAI Men zet het merk in op groei richting lifestyle. De collectie is ontworpen met het oog op de moderne man, en vertaalt het vertrouwde VIA VAI-DNA – hoogwaardige materialen, perfecte pasvorm, doordachte details – naar een mannelijk silhouet. Styling- en productmanager Stefanie Pessers werkte nauw samen met haar vader aan de ontwikkeling. “We hebben iets gecreëerd dat verder gaat dan mode. Dit is het begin van een nieuw verhaal,” aldus Stefanie.

Ruud voegt hieraan toe: “Na 33 jaar vonden we het tijd voor een nieuwe uitdaging. Iedereen dacht: ze gaan vast iets met fashion doen, maar dat vonden wij te makkelijk. De schoenenbranche kent grote uitdagingen, vooral bij heren. Toch gaan wij die uitdaging heel graag aan, met alle ervaring die we de afgelopen 33 jaar hebben opgebouwd. Onze pasvorm is al jarenlang een sterk punt, dat blijkt ook uit de verkoopcijfers. Die kwaliteit trekken we natuurlijk door naar de herenschoenen. De signatuur van VIA VAI blijft herkenbaar, vooral in de sneakers, maar we maken het voor heren wat minimalistischer en stoerder. Daarnaast werken we met superluxe materialen en zorgen we voor de uitstraling die je van ons gewend bent.”