
Vierde editie ‘Week van de Stenen Winkel’ van start in mei 2025
Beeld: Week van de Stenen Winkel
De ‘Week van de Stenen Winkel’ werd in 2022 gelanceerd door retail-expert Marian Bekkers, oprichter van Kooplust. Inmiddels is het initiatief uitgegroeid tot een breed gedragen evenement, met vorig jaar meer dan 5.500 deelnemende winkels en winkelcentra. “Het enthousiasme groeit ieder jaar,” zegt Bekkers. “We zien steeds meer ondernemers en winkelgebieden samen optrekken om de charme en waarde van fysieke winkels te benadrukken. Dit jaar hopen we nog meer retailers te inspireren om mee te doen.”
Meer dan een actieweek
Tijdens de actieweek organiseren winkels speciale acties, verlotingen en unieke winkelervaringen. Bekkers: “Ondernemers krijgen volledige vrijheid om hun deelname zelf vorm te geven. Wij ondersteunen hen met gratis digitale promotiematerialen en inspirerende masterclasses van retail-experts. Zelfs met een klein budget kunnen winkeliers een groot effect creëren.”
Vorig jaar leverde de ‘Week van de Stenen Winkel’ voor veel ondernemers een merkbare boost op. Lisa de Ceuninck van Fietsen Sovélo zag haar beste Facebook-post ooit en merkte een toename van klanten. Anne Maij van Auberge des Rêves zag een flinke omzetstijging en wist nieuwe klanten aan zich te binden. Esther Engel van MeerDier Van Grootel benadrukt de positieve gesprekken die ontstonden over de waarde van lokaal winkelen.
Gratis deelname voor winkeliers en winkelcentra
Winkels en winkelcentra kunnen kosteloos meedoen door zich vóór 31 maart 2025 in te schrijven via weekvandestenenwinkel.com. Met gezamenlijke inzet wordt de vierde editie de grootste en meest succesvolle tot nu toe.