Cijfers liegen niet: waarom een inkoopplan belangrijk is voor je modezaak
Je doelgroep inschatten is tegenwoordig een hele opgave. Niet alleen heeft zij een scala aan keuze, ook trends en weersomstandigheden bepalen de traffic naar je winkel. De relatie met je leverancier heeft hier grote invloed op, legt inkoopexpert Cor van Laar van Modemanagement uit. “Vroeger dacht ik ik koop in en that’s it”, vertelt ondernemer Joke Bom.
Je doelgroep bepaalt welke merken je inkoopt en beslist hiermee ook je inkoopplan. Vooral als je je doelgroepkeuze op de schopt neemt, is het moeilijk inschatten waar je budget aan uitgeeft. Welke groepen doen het goed onder mijn klantgroep en waarin moet ik investeren om te zorgen dat mijn (nieuwe) doelgroep wordt bediend? Hulp zoeken
Dit artikel is exclusief voor members
Nog geen member, maar toch even rondkijken achter de poort? Sluit een gratis proefabonnement af en krijg 24 uur toegang tot alle plusartikelen en het complete archief van Schoenvisie.nl.