TOP

Deze modemerken doen het goed op Instagram

Uit recent onderzoek door Unruly blijkt dat 40 procent van de 1.000 meest gedeelde Instagram video's afkomstig is van merken. Het hoogst scorende modemerk is volgens Unruly TopShop. Maar er zijn meer merken die het goed doen op het sociale medium.

Volgens Unruly, een internationaal platform voor social video-marketing, zijn maar liefst 40 procent van de 1.000 meest gedeelde Instagram-video’s afkomstig van merken. TopShop is het best scorende modemerk, maar ook van de volgende merken valt wat te leren.

Instagram followers top 10

Social media-marketingbedrijf Dachis Group onderzocht in juli dit jaar welke modemerken het beste omgaan met social media. Relevante factoren waren onder andere de omvang van het publiek, het aantal followers en keren dat berichten worden gedeeld. Gekeken werd naar Facebook, Twitter en Instagram. Textilia selecteerde de tien modemerken met de meeste Instagram-followers*.

  1. Victoria’s Secret met 2.171.801 followers
  2. Forever 21 met 1.474.190 followers
  3. Michael Kors met 952.841 followers
  4. Burberry met 872.635 followers
  5. H&M met 869.022 followers
  6. Gucci met 696.714 followers
  7. Louis Vuitton met 545.690 followers
  8. Vans met 513.410 followers
  9. Dolce & Gabanna met 384.188 followers
  10. Ralph Lauren met 280.256 followers

* de cijfers zijn afkomstig uit juli 2013 en kunnen dus afwijken.

11 miljoen followers

Ter vergelijking: Justin Bieber en Kim Kardashian hebben beide meer dan 11 miljoen Instagram-followers. Hiermee mogen de celebrity’s zich na Instagram zelf de populairste Instagrammers noemen. Het eerdergenoemde TopShop heeft momenteel ruim 1,5 miljoen followers, maar kwam in het onderzoek van Dachis niet voor.

Lees hier hoe jij ook een succesvolle Instagram-ondernemer wordt.