Dit is waar de schoenenbranche vijf jaar na Rana Plaza staat [analyse]
Sinds de Rana Plaza-ramp, vandaag vijf jaar geleden, is maatschappelijk verantwoord ondernemen een belangrijk aandachtspunt voor de modebranche. In de schoenenbranche lijkt het onderwerp minder hoog op de agenda te staan. Hoe komt dat, en wat kunnen schoenenmerken en -retailers die ‘eerlijker’ willen ondernemen zelf doen?
Sinds het instorten van kledingfabriek Rana Plaza in Bangladesh - met 1138 doden en 2500 gewonden de dodelijkste ramp ooit in de textielindustrie - is maatschappelijk verantwoord ondernemen een ‘hot topic’ voor de (inter)nationale modebranche. In mei 2013 ging het Bangladesh Akkoord van start, een juridisch bindend convenant om de brand- en bouwveiligheid in kledingfabrieken
Dit artikel is exclusief voor members
Nog geen member, maar toch even rondkijken achter de poort? Sluit een gratis proefabonnement af en krijg 24 uur toegang tot alle plusartikelen en het complete archief van Schoenvisie.nl.