Fros en Brandfusion voegen drie nieuwe merken toe
Airwalk heeft zijn wortels in de skatescene, maar werd al snel na de oprichting in 1986 opgepikt door de modewereld. Het merk werd bekend met strak vormgegeven sneakers met namen als ‘The random’ en ‘The One’. De zomercollectie 2021 grijpt terug voor inspiratie terug op de beginjaren met een 80’s uitstraling. Airwalk is de zien in de Fros/Brandfusion-showrooms in Nieuwegein (Cast, showroom 514 op de tweede verdieping) en Brussel. De contactpersonen zijn Bart Gouda, Jan Bierbooms en Lydia Verhertbruggen.
Nautica Competition, een sublijn van het Amerikaanse kleding- en schoenenmerk Nautica, wordt onder licentie uitgebracht door het Britse Focus (een onderdeel van JD Sports, red.). De collectie bestaat onder meer uit T-shirts, sweaters, jackets en zwemkleding voor mannen. Nautica Competition is te zien in IJsselstein en Brussel, met Rinie van Boxtel, Pienelle van Gruijthuijsen en Lydia Verhertbruggen als contactpersonen.
De Franse modeontwerper Jean-Charles de Castelbajac richtte in 1978 het gelijknamige Franse modehuis op. Gedurende zijn carrière kleedde hij onder meer paus Johannes Paulus II, Lady Gaga en Beyoncé en werkte hij samen met merken als Benetton, Citroën, Ellesse, Max Mara en Rossignol. Het werk van Castelbajac is te herkennen aan de felle kleuren, grafische vormen en de popart-verwijzingen. De Castelbajac heeft ook een schoenencollectie, die door Fros op de Europese markt wordt geïntroduceerd. De prijsklasse ligt in het midden- tot hogere segment. De contactpersonen zijn Kees Goes en Lydia Verhertbruggen.
Beeld: Fros / Brandfusion