Groen, groener, groenst: Timberland zet in op milieuvriendelijk ondernemen [interview]
Als een internationaal outdoormerk, investeert Timberland al jaren in milieuvriendelijk ondernemen, maar nu gaat het bedrijf een enorm project aan genaamd My Playgreen: in de komende vijf jaar wordt er in vijf grote steden een programma opgezet om het stedelijke groen weer terug te krijgen. “De laatste tijd realiseren we dat we als merk ook vertegenwoordigd zijn in steden dus we hebben wat bedacht om daar iets mee te doen.”
Timberland werkt al jaren aan zo milieuvriendelijk mogelijk ondernemen. Dat gebeurt niet alleen door steeds duurzamer te produceren, maar ook door projecten te op te zetten. Sommige projecten lopen zelfs al twintig jaar en sinds 2001 zijn er al acht miljoen bomen geplant wereldwijd (in 2020 moet dat 10 miljoen zijn). “De laatste tijd realiseren
Dit artikel is exclusief voor members
Nog geen member, maar toch even rondkijken achter de poort? Sluit een gratis proefabonnement af en krijg 24 uur toegang tot alle plusartikelen en het complete archief van Schoenvisie.nl.