Joya introduceert vernieuwde merkidentiteit
Comfortschoenenspecialist Joya heeft haar merkidentiteit aangescherpt. Tien jaar na de introductie van de eerste schoen komt het merk met een nieuw en kleurrijk corporate design. Zo is er een nieuw logo, een nieuwe slogan en wordt er gebruik gemaakt van sterke en afwijkende kleuren. Daarnaast is de productcategorisering aangepast waardoor de consument makkelijker de geschikte zooltype kan vinden.
Keurmerk
In januari 2016 hebben alle Joya-schoenen het AGR-keurmerk voor rugvriendelijke producten ontvangen. De positieve impact van het dragen van Joya-schoenen op rug en gewrichten is hiermee bevestigd door de onafhankelijke commissie van medisch specialisten van de AGR. Het succes van het AGR-keurmerk heeft Joya vertaald in de nieuwe slogan ‘uit liefde voor uw rug’ en in herkenbare beeldtaal. De rechtopstaande grote schoen met de wervelkolom, in combinatie met een persoon die de Joya-schoen draagt, staat centraal in alle communicatie.
“De unieke functie van de Joya-schoen diende in de beeldspraak terug te komen. Uit ervaring weten we dat onze klanten bewust kiezen voor het dragen van Joya-schoenen, wat leidt tot deze geslaagde combinatie van slogan en beeldtaal”, leg mede-eigenaar Claudio Minder uit. “En misschien nog wel belangrijker, we blijven met de nieuwe positionering trouw aan onze doelstelling om mensen zo comfortabel mogelijk te laten bewegen op een hoog-functioneel product!”
Aangescherpte positionering
Eigenaren Karl Müller en Claudio Minder willen met de aangescherpte positionering de markt een stap voor zijn. “In 2008 brachten wij de eerste zeer zachte en comfortabele Joya’s op de markt, waarmee we een nieuwe nichemarkt creëerden. Inmiddels maken alle comfortmerken zachte producten, omdat er een duidelijke vraag naar is”.
Kort na de lancering van de nieuwe positionering ontving Joya de BISS innovation award, een onderscheiding van de Aziatische schoenindustrie.