Liefde voor winkelen blijkt door de maag te gaan [onderzoek] *
Een goede kop koffie of een lekkere hap blijken de belangrijkste trekkers van winkelcentra, laat Duits onderzoek zien. Dat verbaast modewinkeliers die horeca en mode mixen niets. “Onze eigen brasserie openen heeft onze winkel heel erg goed gedaan”, vertelt Kirsten Velnaar van modezaak Roetgerink.
Veertig procent van de bezoekers van winkelcentra baseren hun keuze voor zo’n centrum in de eerste plaats op de beschikbare eetgelegenheden. En niet op de verscheidenheid van andere winkels. Dat blijkt uit onderzoek onder 2.500 bezoekers en huurders van de Duitse winkelcentrumspecialist ECE. Eten helpt veranderen Zestig procent van de ondervraagden neemt bijna
Dit artikel is exclusief voor members
Nog geen member, maar toch even rondkijken achter de poort? Sluit een gratis proefabonnement af en krijg 24 uur toegang tot alle plusartikelen en het complete archief van Schoenvisie.nl.