‘Mode- en schoenenwinkels missen onderscheidend vermogen’ [onderzoek] *
Bijna een op de drie winkelketens is niet onderscheidend genoeg en speelt onvoldoende in op de wens van hun klanten, blijkt uit de retail ranking 2016 van onderzoeksbureau Q&A. Daar zitten vooral mode- en schoenenwinkels tussen. “Ze moeten zich meer aanpassen aan het veranderende koopgedrag van hun klanten.”
Uit de retail ranking 2016 van onderzoeksbureau Q&A blijkt dat slechts 7 procent van alle retailers echt toekomstbestendig is. Die toekomstbestendigheid bepaalt het onderzoeksbureau op basis van zaken zoals onmisbaarheid in het winkelgebied, blije bezoekers, onderscheidend vermogen, aantrekkingskracht, herhalingsaankopen, webshops en flexibele afhaalpunten. Op die lijst van beste retailers staat slechts één modespeler, de
Dit artikel is exclusief voor members
Nog geen member, maar toch even rondkijken achter de poort? Sluit een gratis proefabonnement af en krijg 24 uur toegang tot alle plusartikelen en het complete archief van Schoenvisie.nl.