TOP

Omzet luxegoederen van LVMH groeit gestaag door

Berichten over creditcrisis en afnemend consumentenvertrouwen lijken luxegoederen concern LVMH ongemoeid te laten, in ieder geval tot en met september van dit jaar.

Over de eerste negen maanden van 2008 behaalde het concern namelijk een omzet van 12 miljard euro en dat betekent een groei van 10 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2007. De divisie Fashion & Leather Goods zette 12 procent meer om en dat was vooral te danken aan het succes van de Damier Graphite (zie foto’s) collectie voor mannen van Louis Vuitton, maar ook Fendi, Donna Karan, Marc Jacobs en Givenchy deden het beter. De divisie Horloges en Juwelen groeide met 9 procent, de divisie Parfum en Cosmetica met 11 procent. De omzet van LVMH nam vooral fors toe in China en Rusland. Mede dankzij die landen nam de omzet uit de wijn met 5 procent en de retail met 11 procent toe. LVMH vertrouwt erop dat zijn producten ook in de toekomst hun aantrekkingskracht zullen behouden.