TOP

Solidus viert het 111-jarig bestaan

Solidus viert dit jaar het 111-jarig bestaan. Het Duitse comfortschoenenmerk blikt daarbij niet terug op het verleden, maar kijkt liever naar de toekomst om zich te blijven aanpassen aan de veranderende markt.

Senioren vormen nog altijd de belangrijkste doelgroep van het merk, maar Solidus is er ook voor jongeren, al dan niet met voetproblemen waarbij comfort en stijl elkaar niet hoeven uit te sluiten. Daarbij werkt Solidus aan een ‘toekomstgerichte’ digitale ondersteuning voor zijn retailpartners.

Via elektronische data-uitwisseling staan alle artikelgegevens van de schoenen ter beschikking voor de winkelier. Vanuit het geautomatiseerde centraal magazijn moet worden gezorgd voor snelle verzending. Op het gebied van duurzaamheid streeft Solidus ernaar om een ‘continue verbetering’ van tien procent per jaar te bereiken. Daarbij treft het voorbereidingen voor een ISO-140001-certificering zodat het kan aantonen dat het voldoet aan de internationale standaard voor milieumanagement.

Info: www.solidus.info +32 (0)495 242869