TOP

Team Schoenvisie was erbij tijdens Micam Milano 2024

Micam Milano vond – samen met een drietal andere modebeurzen – van 18 februari tot 21 februari jongstleden plaats en Schoenvisie was erbij! De welbekende Fiera Milano-hal was het sfeervolle decor voor het platform.

Beeld: Micam Milano

Tijdens deze 97e (!) editie, waar ‘synergie’ (oftewel: netwerken door naar de toekomst te kijken en focussen op de nieuwe generaties) het sleutelwoord was, kwamen maar liefst 40.821 handelsbezoekers van over de hele wereld bijeen. De opkomst was groots, van good old gevestigde schoenenmerken tot aan veelbelovende nieuwkomers die tijdens dé schoenenbeurs van Europa voor het eerst de stap richting de Europese markt hebben gezet.

Doel

Het doel van Micam Milano is om nieuwe kennis en nuttige hulpmiddelen te bieden aan iedereen die bereid is innovatie te verwelkomen en de wereld samen steeds duurzamer te maken… Tijdens deze beurs gonsde het dan ook in de stands niet alleen van zakelijke kansen, maar ook van de wens om te innoveren. In alle vertegenwoordigde sectoren worden namelijk krachtige inspanningen geleverd om productieprocessen te vernieuwen met de introductie van digitalisering en de nieuwste technologieën. “Het trend en materialen forum en de future is retail area zijn mij het meest bijgebleven. Beide waren vernieuwend, interactief en inspirerend”, aldus Schoenvisie’s Gina.

Verslag

In ons aankomende nummer, Schoenvisie #3 (verschijnt 26 februari) zal er een uitgebreid verslag volgen over Micam Milano (en de Schoenendagen), voorzien van zowel de hoogtepunten als de inzichten. Van meest opvallende stand tot aan (nieuwe) schoenenmerken voor op je radar, en een talk die ons is bijgebleven. Stay tuned.