Bagatt: Italiaans design en vakmanschap dat kenmerkend is voor het merk
De naam Bagatt zal veel mensen bekend in de oren klinken. Logisch, want het Italiaanse merk bestaat al sinds de jaren tachtig toen het werd opgericht in Milaan. De afgelopen jaren werd het stil rondom Bagatt, maar daar komt nu verandering in. De merknaam is vorig jaar overgenomen door het Zwitserse AstorMueller, dat niet alleen de naam zal voortzetten, maar ook het Italiaanse design en vakmanschap dat kenmerkend is voor het merk.
Voor AstorMueller is de keuze voor Bagatt opvallend. Het bedrijf is heel succesvol in mannenschoenen met de merken Hechter Paris en Bugatti. AstorMueller gaat zich nu meer op vrouwen richten. Het was al succesvol in dit segment onder de naam Bugatti, maar met Bagatt begint het een losstaand merk onder een nieuwe naam en met een nieuwe merkidentiteit. Dit om meer vrijheid in design te hebben en gerichtere marketing te kunnen doen. Het ontwerp- en het productteam zijn uitgebreid en een productiefaciliteit dicht bij Europa is opgezet om in staat te zijn binnen vier tot acht weken nabestellingen en trendcollecties te brengen.
Het Bagatt-DNA
Kenmerkend voor Bagatt is hoe het sinds de jaren tachtig mode en vakmanschap bij elkaar heeft weten te brengen. Dit DNA van het oude merk wordt dan ook behouden in de nieuwste collecties van het merk. De eerste collectie, die op dit moment in de winkels ligt, is toont een merk dat stijlvol en modern is. De collectie is modisch, maar geen hi-fashion. Of, zoals het merk dat zelf zegt: ‘Bagatt volgt geen trends, maar maakt ze zelf. Het zijn schoenen om jezelf in te zijn. Het is geen schoen, maar een statement.’
Voor winter 2023 brengt Bagatt een nieuwe collectie die bestaat uit schoenen en leren laarzen, met of zonder hak. De modieuze collectie oogt stoer en is afgestemd op de Nederlandse vrouw. Omdat het een merk in ontwikkeling is, zal bovendien graag geluisterd worden naar de klant bij het ontwerp van nieuwe collecties.
Prijs-kwaliteit
Bagatt begeeft zich in het midden van de markt, zowel qua mode als prijs, die zich beweegt tussen de 60 euro voor een basis sneaker tot 130 euro voor een hoge laars. Opvallend voor een merk in het middensegment is de uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. Dit is zichtbaar in onder meer de aandacht die is besteed aan extra details en leerafwerking. Minder zichtbaar, maar in de volledige collectie aanwezig, zijn de innovatie en techniek achter de schoenen van Bagatt. Dit uit zich vooral in de pasvorm. Een schoen zit bij het passen meteen goed, wat leidt tot een goede doorverkoop van de collectie.
Nieuwsgierig naar de nieuwe collectie van Bagatt? Het merk is te vinden in Cast (showroom 123) of op de internationale schoenenbeurs Micam in Milaan.
Info: bagatt.com, 06-43945038