De transformatie van Manexco: van ‘traditionele’ leverancier tot innovatieve voorraadspeler
Met de lancering van het kleurrijke pumpmerk Giulia, dat draait om een vaste basiscollectie waar een ‘vrijwel ongelimiteerde’ voorraad achter zit, ontdekten CEO Arnaud Vanderplancke en key accountmanager Bjorn Smit van het Belgische schoenenbedrijf Manexco vijf jaar geleden onbedoeld dat dit precies was waar de branche op zat te wachten. Het werd het begin van een complete shift in de bedrijfsvoering.
Foto's: RJR Fotografie Manexco timmert stevig aan de weg in Nederland, met de nieuwe showroom op een A-locatie in Cast als meest recente wapenfeit. Wat was de gedachte daarachter? Key accountmanager Bjorn Smit (BS): “Eigenlijk was het pure mazzel. We zaten al in Cast, op de derde verdieping, en kregen na een jaar de kans
Dit artikel is exclusief voor members
Nog geen member, maar toch even rondkijken achter de poort? Sluit een gratis proefabonnement af en krijg 24 uur toegang tot alle plusartikelen en het complete archief van Schoenvisie.nl.