Goed werkgeverschap: hoe zorg je voor betrokken personeel?
Goed personeel is cruciaal als je succesvol wilt ondernemen in de mode- en schoenenbranche. Medewerkers moeten de juiste competenties hebben, maar het is net zo belangrijk dat de retailer werk maakt van goed werkgeverschap. In deze serie komen alle facetten aan bod. Deze week: hoe zorg je voor betrokkenheid bij je medewerkers? We vragen het Krein Brons, ceo van vanHaren, Alan Houtman van Houtman Mode, Jeanne Dumoulin van MKB Cursus & Training en Edwin Belt, branchespecialist bij INretail. “Maak van je werknemers ondernemers”, is zijn devies.
Betrokkenheid van medewerkers begint bij die bij de consument. Betrokken personeel weet waarom het in de winkel staat, wie zijn doelgroep is en wat de visie van de ondernemer is. Een goed geïnformeerde werknemer staat volgens Edwin Belt van INretail op nummer één. Want de consument is kien. “Informatie is tegenwoordig zo transparant. Iedereen heeft
Dit artikel is exclusief voor members
Nog geen member, maar toch even rondkijken achter de poort? Sluit een gratis proefabonnement af en krijg 24 uur toegang tot alle plusartikelen en het complete archief van Schoenvisie.nl.