Heb ik als schoenenretailer ook recht op verhaal bij mijn leverancier?
Consumenten worden in Nederland verregaand beschermd - zeker als het gaat om garantie. Schoenenwinkeliers die een klacht voor hun klant willen oplossen, belanden daardoor regelmatig in een spagaat. Want wie is verantwoordelijk voor de kosten, de retailer of de leverancier? Samen met Moniek Verhagen, advocaat bij VDB Advocaten Notarissen, buigen we ons over de kwestie.
Stel, een klant komt een paar maanden na de aankoop terug naar je winkel met een klacht over zijn schoenen. De zool is doormidden gebroken. Je kent het betreffende merk goed en ziet direct dat het om een materiaalfout gaat. Jouw klant kan er dus niets aan doen dat de schoenen kapot zijn gegaan. Daarop
Dit artikel is exclusief voor members
Nog geen member, maar toch even rondkijken achter de poort? Sluit een gratis proefabonnement af en krijg 24 uur toegang tot alle plusartikelen en het complete archief van Schoenvisie.nl.