Hoe gaat het met Havaianas? [interview]
Van slippermerk naar lifestyle brand, dat is wat Havaianas voor ogen heeft. Het Braziliaanse merk groeit al jaren met dubbele cijfers in Europa. Om die omzetgroei te blijven vasthouden, boort het label nu nieuwe markten aan. Schoenvisie sprak met marketing director Merel Werners: “Er is nog zoveel te doen.”
Begin dit jaar werd de Fransman Guillaume Prou als nieuwe president voor de EMEA-regio (Europa, het Midden-Oosten en Afrika, red.) aangesteld. Vanwaar de directiewisseling? Merel Werners, marketing director EMEA: “Onze vorige directeur, Eno Polo, besloot eind 2016 dat het tijd was voor een nieuwe uitdaging. Eno heeft de Europese tak van Havaianas acht jaar geleden
Dit artikel is exclusief voor members
Nog geen member, maar toch even rondkijken achter de poort? Sluit een gratis proefabonnement af en krijg 24 uur toegang tot alle plusartikelen en het complete archief van Schoenvisie.nl.