TOP

Hoe gaat het met Xsensible? [interview]*

Schoenenmerk Xsensible heeft een goed jaar achter de rug. “We merken dat innovatieve schoenproducten steeds belangrijker worden”, laat eigenaar Max Krol aan Schoenvisie weten.

Hoe is het afgelopen inkoopseizoen gegaan?
“Het inkoopseizoen is bijzonder positief verlopen. Wij zijn geëindigd met een 5% plus ten opzichte van 2014. Met name de nieuwe lijn Xsensible Stretchwalker werd erg positief ontvangen. Meer dan honderd klanten hebben deze lijn ingekocht en doen mee aan de promocampagne.”

Wat houdt die promocampagne in?
“De promocampagne houdt in dat wanneer een klant minimaal 36 paar schoenen koopt in minaal 3 kleuren, hij een speciale schoendisplay ontvangt, een brochurehouder met vijftig consumenten folders en een originele Japanse houten Iponn-ba geta slipper. Daarnaast worden deze klanten tijdens de advertentiecampagne in onder andere de Libelle vermeld en worden ze door ons actief gepromoot op onze eigen website.”

Wat maakt Xsensible anders dan andere merken?
“De door ons gepatenteerde stretchleer technologie Xsensible Inside bestaat uit verschillende lagen en elke laag heeft een specifieke functie. Het stretchleer in onze schoenen zorgt voor een maximale bewegingsvrijheid. Ook de Xsensible Stretchwalker lijn is uniek door de toepassing van een Japanse zooltechnologie waardoor het lichaam in balans komt te staan. Voeten zullen minder snel vermoeid raken door de combinatie van balans en demping.”

Hoe gaat de nieuwe collectie eruit zien?
“De nieuwe collectie Xsensible schoenen wordt gekenmerkt door het gebruik van mooie en luxe materialen en de combinatie van kleur en structuur in de vorm van diverse dierenprints. Ook zijn er nieuwe leesten aan het assortiment toegevoegd waardoor er een ruimer aanbod ontstaat in onze elegantere schoenen. In de productlijn Xsensible Stretchwalker is de sneakerlijn verder uitgebreid met modellen en extra kleur- en materiaalvarianten.”

Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen bij Xsensible?
“Xsensible heeft nieuwe instructiefilms opgenomen net als een groot aantal testimoniums van tevreden eindgebruikers. Dit film materiaal zal worden ingezet voor opleidingsdoeleinden en ook op het internet worden gepromoot. Ook zijn er opnames gemaakt door diverse RTL programma’s welke in het voorjaar aandacht zullen besteden aan onze producten. Het beleid van Xsensible is er op gericht om in het komende jaar veel publiciteit te zoeken. We beschikken over veel innovatieve technologieën die wij in onze schoencollecties verwerken of op korte termijn gaan verwerken. Dat geeft een hoge publiciteitswaarde en daar maken wij goed gebruik van omdat hiermee de naamsbekendheid wordt vergroot en dat is niet alleen goed voor ons maar ook voor onze klanten.”

Waar kunnen retailers jullie vinden?
“Uiteraard bij Cast in Nieuwegein, maar ook in onze showroom in Brussel. Verder zullen wij in 2015 op veel consumentenbeurzen onze producten promoten en bij een deel van onze klanten individuele Xsensible promodagen organiseren.”