Hoe kan je je schoenmerk op een unieke manier promoten?
Wat is voor jou de reden dat je met je eigen schoenenmerk bent begonnen? Grote kans dat je dit hebt gedaan omdat je een goed idee hebt over hoe een goede schoen eruit ziet. Of omdat je een bepaald doel hebt dat je wilt bereiken. Om zo’n ideaalbeeld of doel te bereiken, moet je hard werken. Ook heb je een klein beetje geluk nodig en moet je op de juiste manier te werk zien te gaan.
Eén van de belangrijkste uitdagingen daarbij is het promoten van je merk. Hoe kun je je merk nou op de beste manier promoten? En op welke manier ben je in staat om je merk uniek te promoten? Hiervoor vind je in dit artikel een paar handige tips!
Tip 1: Denk niet al te ingewikkeld
Veel mensen hebben de neiging om veel te ingewikkeld te denken. Dat moet je juist niet doen, aangezien vaak de simpelere promoties het beter doen. Het is misschien niet het eerste waar je aan denkt, maar het promoten van je schoenenmerk door middel van artikelen met je logo erop bedrukt, kan een erg goede manier zijn om meer mensen je merk te laten ontdekken. Denk bijvoorbeeld aan een aansteker met logo of een beker met naam. Dit klinkt heel simpel toch? Dat is het ook, maar het werkt wel.
Dergelijke producten kun je namelijk makkelijk weggeven. Door hier bewust je logo of merknaam op te zetten, laat je veel mensen in contact met je merk komen. De kans is dan groot dat meer mensen je merk opzoeken, omdat ze nieuwsgierig zijn geworden. Daardoor vang je meer klanten!
Tip 2: Kijk je concurrentie af, maar kopieer ze niet
Het kan absoluut geen kwaad om bij je concurrentie af te kijken. Om een klein schoenenmerk populair te maken moet je uniek zijn, maar je moet ook weten hoe een kwaliteitsschoen gemaakt wordt. Kopieer nooit de schoenen van andere merken, maar gebruik je als richtlijn om te weten hoe een goede schoen gemaakt wordt.
Tip 3: Combineer meerdere vormen van marketing
Het is sowieso aan te raden om meerdere vormen van marketing met elkaar te combineren. Het hierboven gegeven voorbeeld is een prima voorbeeld van offline marketing. Zoals je ongetwijfeld weet, kun je ook via de online kanalen flink aan de naamsbekendheid van je merk werken.
Combineer deze vormen van marketing daarom met elkaar. En laat ze elkaar vooral aanvullen. Daar heb je op termijn erg veel aan. Af en toe schoenen weggeven kan ook een slimme manier zijn om ervoor te zorgen dat je schoenmerk populairder wordt!
Tip 4: Denk groots
Dat je met je eigen merk begonnen bent, heeft een reden. Waarschijnlijk wil je de wereld introduceren aan jouw mooie, vernieuwende schoenen. Hiervoor is het absoluut aan te raden om groots te denken. Je zou ook groots moeten denken als je met promotie aan de slag gaat. Bij zowel online- als offline marketing heb je met weinig grenzen te maken. Durf daarom groots te denken, en pak je promotie serieus en groot aan!