TOP

Inspiratie: schoenenretailers die Instagram onder de knie hebben

Al een paar maanden schrijft Schoenvisie over het belang van social media en geven we tips hoe je je online platformen kan verbeteren. Maar welke bedrijven doen het goed op Instagram? Schoenvisie maakt een selectie.
  1. @doreenschoenen

Doreen Schoenen biedt in haar winkel in Best een grote collectie schoenen en tassen van merken als Michael Kors, Kennel & Schmenger, Unisa, ViaVai, Ugg Australia en Moschino. De eigen website is stijlvol en overzichtelijk ingericht met niet alleen informatie over de collectie, maar ook met leerzame blogs. Op Instagram is Doreen Schoenen een van de besten. Met meer dan 1.200 volgers weet de winkel het publiek te boeien. Mooie foto’s van de laatste collecties zijn te vinden op de pagina, van collectiebeelden tot eigen foto’s.

  1. @schoenenpascale

Schoenen Pascale in het Belgische Oudenburg is een moderne zaak met een ruime keuze aan schoenen met steunzolen en breedtematen. Naast een goed onderhouden website, doet het bedrijf ook veel op Instagram. Bijna elke dag worden meerdere foto’s gepost die luxe uitstralen. Daarnaast zijn er ook leuke quotes op het Instagram-account te vinden, als: ‘If you’ve never fallen in love at first sight, you’re shoe shopping at the wrong store’. De moeite zie je terug in het aantal volgers, want Schoenen Pascale doet het met meer dan 800 leden niet slecht.

  1. @schoenen_van_kris

Schoenen van Kris heeft met 470 volgers misschien niet het grootste Instagram-account, maar er wordt wel veel goed gedaan. De winkel in Huissen heeft haar Instagram ingericht alsof het je beste vriendin is. Naast de standaard collectiebeelden, neemt Schoenen van Kris je namelijk ook mee in het persoonlijke leven van de eigenaresse. Van voeten – en dus ook schoenen – op tafel met ernaast een glaasje wijn na een lange werkweek tot een dagje Amsterdam, Kris neemt je overal mee naartoe.

 

Have a Nice one❤ WEEKEND

A post shared by Schoenen van Kris (@schoenen_van_kris) on

Lees ook ‘Social media voor moderetailers’: