Is gratis retouren op zijn retour? ‘De e-commerce bevindt zich op een kantelpunt’
Tien paar schoenen bestellen om thuis te proberen en er negen terugsturen, waarom niet? Het midden- en kleinbedrijf zag de afgelopen decennia met lede ogen aan hoe gratis retourneren de norm werd voor consumenten. Daar lijkt verandering in te komen, en dat is volgens deskundigen tekenend voor een bredere verschuiving in de onlinefashionmarkt.
Beeld: Wehkamp Wehkamp zorgde eind april voor een aardverschuiving in e-commerceland. Het online warenhuis was klaar met de gigantische stroom teruggestuurde artikelen – 50.000 per dag – en voerde daarom een retourbijdrage in. Sinds 24 april betalen klanten €0,50 per geretourneerd product. Wehkamp is de eerste grote webwinkel die deze stap zet. En nu het
Dit artikel is exclusief voor members
Nog geen member, maar toch even rondkijken achter de poort? Sluit een gratis proefabonnement af en krijg 24 uur toegang tot alle plusartikelen en het complete archief van Schoenvisie.nl.