TOP

Klantenbinder / Dungelmann Trendevents *

Elke seizoen brengt Dungelmann haar klanten op de hoogte van de nieuwe collectie door het houden van een trendevent.

Vorig seizoen vond de eerste serie events plaats en met succes. “De respons is groot en er is vraag naar extra avonden”, vertelt Loes van de Velde, marketing- en projectmanager bij Dungelmann.

Klanten krijgen een maand van te voren een uitnodiging en kunnen zich dan inschrijven. Voor velen is het een avondje uit met vrienden of familie. In de betreffende zaak (15 winkels in het midden en zuiden van het land) wordt in samenwerking met kledingmerk Expresso een modeshow gehouden en wordt er voor een hapje en drankje gezorgd. Een styliste adviseert klanten.

Het idee achter de avonden is dat Dungelmann iets extra’s voor de klant wilde doen. “We merkten bijvoorbeeld dat het klanten het lastig vinden om bij wijze van in hun zomerjurk schoenen uit de nieuwe wintercollectie te kopen.”

Door de modeshow en doordat klanten worden bijgepraat over de musthave’s stijgt de betrokkenheid van klanten en personeel en dus verkoop. Schoenen kopen tijdens de events is namelijk mogelijk. “Bovendien merken we dat klant hierdoor sneller terugkomen”, aldus Van de Velde.

Door de trendevents kan Dungelmann zich onderscheiden van de concurrentie, iets wat minder makkelijk gaat dan via de collectie zegt de marketingmanager. “Klanten vinden het leuk dat het er is, al zullen ze niet snel zelf om dit soort acties vragen.”

Op internet en facebook is de schoenenketen ook te vinden “Klanten willen kortere lijnen.” Van de Velde ziet zelf liever dat klanten bellen in plaats van mailen omdat deze directe contact vorm persoonlijker maar ook duidelijker is.

Dungelmann mikt vooral op trendvolgende tweeverdieners en biedt schoenen uit het midden- en hoogsegment. “Ons streven is dat iedereen het prettig vindt om bij ons te winkelen. We willen niemand uitsluiten. Mannen, vrouwen, kinderen zijn allemaal welkom.”