TOP

Micam ShoEvent van 4 tot en met 7 maart 2012

De komende editie van Micam ShoEvent wordt van zondag 4 tot en met woensdag 7 maart 2012 gehouden in de Fiera Milano Rho te Milaan.

Tijdens deze internationale vakbeurs worden een groot aantal nieuwe schoenencollecties in het midden-hoogsegment voor herfst/winter 2012-2013 getoond. Nieuwe exposanten op  Micam zijn modemerken als Liu-Jo, Agatha Ruiz de la Prada, Roberto Botticelli en Esprit. Het aantal kleinere Italiaanse bedrijven, die zich met name op de thuismarkt richten, is deze editie gedaald.  

Hoge prijs
“We zijn ons ervan bewust dat de situatie op internationael markt erg compliceerd is, en dat Europa voor de financiële crisis een hoge prijs betaald,” zegt Anci-president Cleto Sagripanti. “Micam doet hard zijn best om tijdens deze storm overeind te blijven. We weten dat de export alleen niet voldoende is. Op dit moment steunt Anci de Italiaanse bedrijven door de schoenindustrie nog meer te promoten. We hebben hard gewerkt om enkele high-fashion merken voor het eerst op Micam te krijgen en om de Italiaanse schoenindustrie onder de aandacht te brengen, zowel op de beurs als in het centrum van Milaan.”

Bij het Micam Point in de Via Borgonuovo 1 wordt een complete garderobe met rode schoenen (het beeldmerk van Micam) aan het publiek getoond. Er zijn vijf ruimtes waarin op achttien beeldschermen de traditionele Italiaanse productie van schoenen wordt getoond.

Waarschuwingssignalen
“We kunnen niet simpelweg achterover leunen en de onzekere tijden accepteren,” concludeert Cleto Sagripanti. “We moeten nieuwe manieren vinden om Micam te versterken en er een nog beter podium van maken voor de Italiaanse producenten. Sinds het begin van het jaar hebben we een aantal waarschuwingssignalen met betrekking tot de schoenindustrie gekregen. Eén van onze eerste concrete initiatieven was om de distributie te controleren, zodat we de ontwikkeling beter kunnen begrijpen en oplossingen kunnen formuleren. “

Dit jaar krijgen jongeren en bloggers opnieuw online mogelijkheden om nieuwe trends te verspreiden. Ook wil Micam via een e-commerce platform de Italiaanse schoenenproductie promoten.