Only lanceert schoenenlijn met Zalando
Samen met Zalando lanceert het Deense modeconcern Bestseller een schoenencollectie voor het merk Only. De samenwerking is in de eerste instantie gericht op de Duitse markt: de schoenen worden bij Duitse Only-winkels, Zalando en Only.com verkocht.
Via Zalando is de collectie wel in Nederland verkrijgbaar. Het plan is dat de samenwerking ook wordt uitgebreid naar de Nederlandse winkels verkooppunten van Only.
Totale look
Dit is de eerste schoenencollectie van het merk Only. Annemieke Bakker, pr-manager bij moederbedrijf Bestseller, vertelt waarom Only is gestart met een schoenenlijn: “op dit moment bestaan de collecties uit modeproducten in alle categorieën; van jeans, tops, jassen tot accessoires.
Tegenwoordig worden schoenen steeds meer gekocht als fashion item (om een outfit/look compleet te maken) in plaats van een functionele aankoop.
Daarom biedt een schoenenlijn voor retailers mogelijkheden om extra/additionele omzet te generen en de gemiddelde basketsize te verhogen.
Waarom er gekozen is voor een samenwerking met Zalando? “Only is een van de grootste merken bij Zalando. Ook willen we onze expertises delen: Zalando op het gebied van maatvoering, pasvorm en bereik, wij aan de productkant en branding.”
Bestseller is geen onbekende bij Zalando: eigenaar Anders Holch Povlsen heeft in 2013 tien procent van de aandelen in Zalando gekocht.
De eerste collectie voor autumn/winter bestaat uit 20 modellen, uiteenlopend van booties, sneakers, hakken en slippers, in zowel leather look als echt leder.
Prijzen variëren tussen 39,95 euro en 119,95 euro. Vanaf september is de collectie verkrijgbaar.