TOP

“Pas game-elementen toe in de fysieke winkel”

In de strijd om de online consument kunnen retailers met 'gamification' de beleving in hun fysieke winkels vergroten.

Door game-elementen op een goede manier toe te passen in de fysieke winkel, kunnen retailers zorgen voor een zinvolle en betekenisvolle ervaring. Games zijn écht niet alleen voor kinderen! Dat zegt Jeroen van Mastrigt-Ide van adviesbureau We Love Your Work in het nieuwe nummer van RetailTrends.

Mascano
De merkbeleving zou door games eveneens kunnen worden vergroot. Zo stuurt Urban Outfitters opdrachten naar klanten via een app, die een beloning kunnen opleveren. De opdrachten moeten veelal in de winkel worden uitgevoerd, zoals het scannen van een bepaalde code of een ‘truth or dare’-actie.

Voordeel
Voor Björn Borg ontwikkelde gamesbureau BrandNewGame een spel waarbij consumenten online punten konden verdienen. De punten leverden voordeel op de fysieke winkels. De game werd echter niet gelanceerd, omdat Bjorn Borg hun geld toch aan iets anders wilde besteden.