Rabobank: 5 trends voor de retailmarkt in Nederland
De markt wacht op niemand. Dat is de kernvisie van de Rabobank op de retailsector. “Zeker voor zelfstandige retailers worden de uitdagingen steeds groter. De concurrentie neemt toe en de relevantie van veel winkels en formules neemt qua bereik en aanbod af.” Hoe kun je als retailer dan toch overleven? Door te innoveren, zegt de Rabobank. In een rapport geeft de bank aan de hand van 5 trends handvatten om de innovatie naar een hoger plan te tillen.
De retailsector is in fundamentele verandering, ziet de Rabobank in de retailupdate van januari. De particuliere consumptie blijft weliswaar naar verwachting ook in 2020 groeien - dat is positief voor de Nederlandse detailhandel - maar de Rabo-bankiers maken zich steeds meer zorgen over het feit dat veel te weinig retailers echt in actie willen of
Dit artikel is exclusief voor members
Nog geen member, maar toch even rondkijken achter de poort? Sluit een gratis proefabonnement af en krijg 24 uur toegang tot alle plusartikelen en het complete archief van Schoenvisie.nl.