TOP

Rehab Footwear lanceert multichannel strategie

Rehab Footwear gaat nog nauwer samenwerken met de retailer in een nieuwe multichannel strategie.

Rehab Footwear heeft met Goods on Tap software gecreëerd waarmee het de voorraad van de retailers kan koppelen aan de eigen webshop. Dat laat het schoenenmerk via een persbericht weten. “Deze software creëert een besloten marktplaats voor Rehab en de aangesloten dealers waar vraag en aanbod continue op elkaar afgestemd kunnen worden.” In januari gaat de pilot van start met 25 dealers. Hierna moet het systeem stapsgewijs doorgevoerd gaan worden.

Voorraad

Rehab dealers krijgen op basis van de data over de gezamenlijke voorraad wekelijks een voorraadadvies. Voorraad dat afgestoten moet worden, kan aangeboden worden aan andere retailers. “Op die manier ontstaat er een verschuiving van voorraad naar die plekken waar deze het beste rendeert.”

Consument

De voorraad van de winkels kan ook door consumenten bekeken worden op de Rehab webshop. “Na een online bestelling bij de Rehab webshop wordt er door het systeem bekeken welke winkel de order kan leveren. De desbetreffende winkel ontvangt dan een realtime notificatie, waarna deze geaccordeerd en klaar gezet kan worden voor afhaling door transporteur of klant.” Op deze manier is er dus een nog intensievere samenwerking tussen merk en dealer.

Praktijkwerking

Rehab oprichter Jaco Flach laat in het persbericht weten:  “We zijn vooral benieuwd naar de werking in de praktijk van de online Rehab marktplaats voor onze dealers. De generale slow –en fast movers zullen altijd een probleem in beschikbaarheid houden, maar de 60-70% van producten die daartussen vallen zijn het meest interessant voor dit systeem.”

“In dat stuk zien we ook grote verschillen in resultaat qua doorverkoop bij de verschillende dealers. Dus als je die dan kunt bijkopen van iemand die er teveel van heeft zullen beide dealers daardoor een rendementsverbetering zien.”