TOP

Schoenvisie top 12: dit zijn de best gelezen artikelen van 2017

Welk nieuws trok in 2017 de meeste aandacht? Schoenvisie zet de best gelezen artikelen van het afgelopen jaar op een rij.

December is traditiegetrouw de tijd van het jaar voor het terugblikken op afgelopen maanden en het samenstellen van lijstjes. 2017 lijkt een stuk rustiger te zijn qua faillissementen en dat is ook terug te zien in de top 12 best gelezen nieuwsartikelen op Schoenvisie.nl. Er is meer ruimte voor luchtig nieuws, zoals Dw\rs die een samenwerking is aangegaan met Disney of het nieuwe concept van de medeoprichters van het failliet verklaarde De Schoenenfabriek. Maar het nieuws in de twee best gelezen artikelen betreuren we enorm.


  1. Judith van den Assem-Arps (51) overleden
    Judith van den Assem-Arps is zondagochtend 21 mei 2017 op 51-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van een hersentumor. “Tot ons intens grote verdriet nemen wij afscheid van onze dierbare, grappige, lekker directe, vrolijke, zorgzame, hardwerkende en lieve Juup. Na een moedige, doch vergeefse strijd is ze in het bijzijn van haar dierbaren overleden aan de gevolgen van een hersentumor.”

     

  2. Geert van der Velde (53) overleden
    Geert van der Velde, de directeur-eigenaar van Dungelmann Schoenen, is zondag 13 augustus 2017 op 53-jarige leeftijd overleden. Hij is vredig heengegaan, in het bijzijn van zijn familie en geliefden.

     

  3. VanHaren strikt zangeres Ellie Goulding voor limited edition collectie [foto’s]
    De Britse zangeres Ellie Goulding heeft samen met VanHaren een limited edition collectie ontworpen. De lijn loopt van sneakers tot hakken en van espadrilles tot sandalen. “Voor mij symboliseren schoenen de mood die je op dat moment hebt. Het lanceren van mijn eigen collectie geeft mij de mogelijkheid om mijn stijl te laten zien.”

     

  4. De Schoenenfabriek vraagt faillissement aan
    Berend Ziengs, eigenaar van de Schoenenfabriek, heeft op maandag 20 maart het faillissement van de schoenenketen aangevraagd. “De reden: de bank heeft besloten onze kredieten te bevriezen.” Na de oprichting in 2013 is het snel gegaan met De Schoenenfabriek. Ziengs opende in vier jaar tijd filialen in Groningen, Leeuwarden, Zwolle en Assen. Dat heeft de onderneming uiteindelijk de das om gedaan, zegt Ziengs nu.

     

  5. Ook familiebedrijf Smits Schoenen vraagt faillissement aan
    Maart blijkt geen goede maand te zijn voor de schoenenbranche. Na De Schoenenfabriek en Sengers Schoenen, heeft ook familiebedrijf Smits Schoenen uit Brabant het faillissement aangevraagd.

     

  6. Footnotes beëindigt per direct alle activiteiten
    In een beknopte brief laat Marco van Overdijk, directeur en eigenaar van Footnotes, aan retailers weten dat het bedrijf ‘uit persoonlijke overwegingen en in overleg met alle betrokkenen’ ermee stopt. “Footnotes Nederland BV zal derhalve niet overgaan tot het bestellen en aankopen van grondstoffen en materialen voor opstart van productie en uitlevering van de voorjaarsorders van het merk Footnotes.”

     

  7. Medeoprichter De Schoenenfabriek komt met nieuw concept: SchoenenZaken
    Joël Timmerman, een van de mannen achter De Schoenenfabriek, realiseert met twee compagnons in september een nieuwe schoenendroom: SchoenenZaken. Een mannenschoenenzaak in de geest van De Schoenenfabriek in Groningen, de stad waar het allemaal begon.

     

  8. Hudson’s Bay: deze schoenenmerken zijn er straks te koop
    Warenhuis Hudson’s Bay heeft op 14 juni 2017 bekendgemaakt welke modemerken er straks in de rekken hangen. Hudson’s Bay wil zich met deze merken profileren als premium warenhuis. Het assortiment is ‘een mix van American premium brands, Europese merken en (inter)nationale upcoming brands’.

     

  9. Sengers Schoenen failliet verklaard
    De twee filialen van Sengers Schoenen in Wijchen en Nijmegen zijn failliet verklaard. Twaalf medewerkers zijn op straat gezet. De winkel in Nijmegen liep volgens curator Hans Mulder moeizaam, maar het filiaal in Wijchen heeft altijd redelijk gedraaid. “Ik krijg overal signalen dat Sengers hier een goede naam heeft.”

     

  10. Dw\rs slaat handen ineen met Disney [foto’s]
    Dw\rs is een samenwerking aangegaan met Disney. Euro Disney bestaat in 2017 namelijk 25 jaar en in 2018 wordt Mickey Mouse 90, wat groots gevierd gaat worden. “Nu al zie je in alle branches en segmenten dat Disney-collecties worden uitgebracht; vele influencers, bloggers en vloggers zijn al te bewonderen op hun social media kanalen met afbeeldingen van Mickey & Minnie Mouse op hun kleding en accessoires.”

     

  11. GDS stopt ermee, gaat verder onder nieuwe naam en concept
    De schoenenbeurs GDS verdwijnt na 123 edities en 61 jaar. Dat wil zeggen: er blijft een schoenenbeurs in Düsseldorf, maar op een andere plek, met een andere organisator, een nieuwe naam en een nieuw concept en op een andere datum, op andere dagen. “Doorgaan met GDS heeft geen zin.”

     

  12. Deze schoenenwebshop heeft de langste telefonische wachttijd
    In een onderzoek van Telefoonboek.nl zijn vijf schoenenwebshops onder de loep genomen: Omoda, Sarenza, Shoeby, Sacha en Topshoe. De webwinkels zijn getoetst op drie punten. Allereerst, de vindbaarheid van het telefoonnummer voor de klantenservice op de webshop. Indien er een keuzemenu was, keken de onderzoekers of deze eenvoudig te doorlopen was. Tot slot noteerden ze de gemiddelde wachttijd tot er iemand aan de telefoon kwam.