Shoescan: moeizame start voor schoenenbranche in eerste kwartaal 2018
De schoenenbranche heeft een moeizaam eerste kwartaal achter de rug. Uit de Inretail/GfK Shoescan blijkt dat de sector de eerste drie maanden van 2018 met een omzetdaling van 4,8 procent afsloot. De koude maartmaand speelde hier een grote rol in. Wat blijkt verder uit de cijfers?
In de Inretail/GfK Shoescan zijn niet alleen de resultaten van schoenenretailers meegenomen, maar ook van kledingretailers en (online only) warenhuizen die schoenen verkopen. Inretail zegt hierover: “Feit is dat de grenzen tussen branches en kanalen voor de consument steeds minder relevant zijn. Omzet wordt via allerlei kanalen gemaakt. Zo blijkt uit consumentenonderzoek van GfK dat
Dit artikel is exclusief voor members
Nog geen member, maar toch even rondkijken achter de poort? Sluit een gratis proefabonnement af en krijg 24 uur toegang tot alle plusartikelen en het complete archief van Schoenvisie.nl.