TOP

Sport 2000 gaat productgroepen reorganiseren

Het productmanagement van Sport 2000 gaat op de schop en categorymanagement wordt geïntroduceerd.

Sport 2000 gaat haar productgroepen samenbrengen in zogenoemde ervaringsgebieden, dat weet RetailNews te melden. Het productmanagement gaat op de schop en categorymanagement wordt geïntroduceerd om zo een geïntegreerde, verticaal georiënteerde retailserviceorganisatie te creëren. Omdat consumenten tegenwoordig op een ervaringsgerichte manier kopen, gaat Sort2000 opzoek naar themagebieden met productlijnen die zijn geoptimaliseerd voor persoonlijke behoeften. “Dit vereist een duidelijkere strategie bij het samenstellen van onze productassortimenten”, vertelt ceo Margit Gosau. “Iets wat we nu op een doelgerichte manier kunnen doen dankzij het invoeren van categorymanagement”

Sport 2000 komt met drie categorymanagementunits. Zo wordt hardlopen, teamsporten en zwemkleding ondergebracht in de categorie Active & Lifestyle en komt schoenen, textiel en hardware onder Outdoor & Winter te vallen. Elke categorie wordt ondersteund door analisten.