TOP

Timberland pop-up store in Antwerpen

Na Parijs en Londen opende Timberland van 15 tot 19 november 2011 een pop-up store in Antwerpen om de aandacht te vestigen op de ecologische kernwaarden van het merk. Timberland, Magnolia en Lombardia gaven daar ieder hun eigen interpretatie van 'customization'.

In de pop-up store werden dertig damesmodellen uit de wintercollectie 2011 gepresenteeerd, waaronder de nieuwe ‘Suspension Heel Boots’. De ‘Suspension Heel Technology’ moet schokken te absorberen. Voor extra comfort is de laars uitgerust met een ‘anti-fatigue’ voetbed. Verder hebben de laarzen ‘green Rubber TM’-buitenzolen die bestaan uit gerecycled rubber en leer.

‘Design Your Own’ bootschoen
In de pop-up store werd ook het Timberland-concept ‘Design Your Own’ gelanceerd. Centraal staat de comeback van de bootschoen. Met enkele muisklikken op de computer kunnen bezoekers hun eigen bootschoen ontwerpen. Ze kunnen zelf de kleuren, veters en zolen kiezen en op die manier hun eigen unieke versie samenstellen.

Magnolia
Bezoekers van de pop-up store konden ook aan de hand van hun persoonlijke voorkeuren een exclusief parfumolie samenstellen. Audrey Heselmans, stuwende kracht achter de online beautyshop Magnolia opent sinds begin 2011 één week per maand een ‘Pop-Up Boudoir’ in Antwerpen. Daarnaast opent ze haar ‘Pop-Up Boudoir’ ook  af en toe in andere Belgische steden om haar virtuele klanten persoonlijk advies te geven.

Lombardia
Lombardia is al 39 jaar een begrip bij liefhebbers van vegetarische en veganistische voeding in Antwerpen. In 2006 lanceerde eigenaar Alain Indria een cafeïnevrije thee op basis van gember en citrusvruchten onder de naam GingerLove. Pure gember is ook het ideale middel tegen zeeziekte. Daarom vroeg Timberland de eigenaar van Lombardia een bootschoen te personaliseren en in de pop-up store zijn producten te presenteren. Naast de GingerLove-thee, waren er ook producten als Herbamare (bio – kruidenzout), Royal Jelly en Vita Coco verkrijgbaar. Bezoekers kunnen een persoonlijke selectie maken en op die manier hun eigen ‘survival kit’ samenstellen.