Vak-idioot: Janneke Schouten van Lazamani
In de rubriek Vak-idioot laten we je kennismaken met een modeprofessional binnen de schoenenbranche. Dit keer is dat productmanager Janneke Schouten. Zij is verantwoordelijk voor het spotten van trends, overleg met fabrikanten en de uiteindelijke uitwerking. ‘‘Eigenlijk ben ik van startpunt totdat de collectie staat, betrokken’’, legt Janneke uit.Benieuwd naar haar passie voor schoenen, waar haar salaris aan op gaat en wat momenteel de grootste uitdaging is binnen haar rol? Je leest het in dit interview.
Beeld: Lazamani First things first: wie is Janneke in 3 woorden? ‘‘Creatief en kalm, weloverwogen, maar ik ben ook commercieel.’’ Waar komt je passie voor schoenen vandaan? Lachend: "Ik ben heel jong begonnen. Ik was veertien toen ik bij Piazza Schoenmode in Druten begon. Daar verkocht ik al Lazamani. Ik heb hier heel veel geleerd,
Dit artikel is exclusief voor members
Nog geen member, maar toch even rondkijken achter de poort? Sluit een gratis proefabonnement af en krijg 24 uur toegang tot alle plusartikelen en het complete archief van Schoenvisie.nl.