TOP

Vijf vragen aan Robin Akeroyd van SoftScience [interview]*

Soft Science is een nieuw schoenenmerk voor Nederland. De makers noemen het de meest comfortabele schoen op de markt. Schoenvisie sprak met Robin Akeroyd van SoftScience: “Het is eigenlijk de Coca-Cola van de schoenenwereld.”

De oprichters van SoftScience komen van Reebok en Crocs. Voor het nieuwe schoenenmerk staat comfort hoog in het vaandel en dat comfort wordt gemaakt door een geheim ingrediënt, aldus Robin Akeroyd.

Wat is het geheime ingrediënt van deze schoenen?

“Het geheime ingrediënt van deze schoen is Trileon. Dit maakt de schoen enorm zacht en verdeelt de druk over de gehele schoen. De gesloten cellen van Trileon zorgen ervoor dat de schoenen comfortabel zitten.”

“De slogan van Soft Science is dan ook: ‘Step into the comfort zone’. Dit kan zijn in dagelijks gebruik maar ook na het sporten. De schoenen zijn ook geschikt voor een werkomgeving of op de boot. Dat geheim van deze schoen, Trileon, maakt de schoenen van SoftScience eigenlijk een beetje de Coca-Cola van de schoenenbranche.”

Gezien de nadruk ligt op comfort en drukverdeling, is het een medische schoen?

“De schoenen zijn getest door podotherapeuten in Amerika. De schoenen kunnen wel kleine pijntjes in je benen of rug verhelpen, maar daadwerkelijk medisch zijn de schoenen niet. Deze schoenen zijn meer bedoeld voor mensen die gewoon lekker zittende schoenen willen. De schoenen geven een combinatie van zachtheid en steun, en zijn daarnaast ook nog eens stylish en iconisch.”

Waarvan zijn de schoenen gemaakt?

“Zoals ik eerder al vertelde is het hoofdbestanddeel de Trileon, dat zorgt voor een enorm zachte en lichte schoen. De schoenen wegen allemaal rond de 180 gram per stuk, dat is heel licht. Het voordeel van Trileon is dat het ook geen vocht opneemt, dus ze zijn odor resistant, dat betekent dat je geen last hebt van nare geurtjes in de schoenen. Daarnaast hebben de schoenen een anti-slipzool.”

Hoe succesvol zijn de schoenen van Soft Science?

“In Nederland zijn we er natuurlijk pas net, maar in Amerika zijn de schoenen al wel een goed succes. Vorig jaar is Soft Science geïntroduceerd in Amerika en ze worden inmiddels op meer dan 150 plekken verkocht. In Europa hebben we succesvol op 2 beurzen gestaan waarvan 1 consumentenbeurs genaamd de Boot show in Düsseldorf waar we in een paar dagen 250 paar verkochten.”

Willen jullie dezelfde bekendheid in Nederland als voor Crocs?

“De oprichters van Soft Science komen van Reebok en Crocs, die merken zijn allebei enorm succesvol. We hopen natuurlijk dat Soft Science net zo populair wordt als Crocs maar we zoeken wel met zorg de afzetmarkt uit. Crocs werden bij wijze van spreken bij de kapper verkocht, daar zijn wij met dit merk niet naar op zoek.”