Winkelgebied verandert, maar blijft kansen bieden aan fysieke modewinkelier
Hoe moeilijk winkelgebieden buiten het A1-profiel het momenteel ook kunnen hebben, moderetailers blijven kansen houden in de winkelstraat. Dat stelden retaildeskundigen van Rabobank en onderzoeksbureau Strabo tijdens het Retail Event in Houten. “De winkelstraat blijft bestaan, al zal het er wel heel anders uitzien.”
Volgens de retaildeskundigen die spraken op het Retail Event in Houten op 25 en 26 mei, zijn er voor fysieke retailers en winkelgebieden volop kansen. Hoewel de veel gehoorde bedreigingen als internet, economische crisis en het overaanbod van winkelvloeroppervlak natuurlijk voor veel tegenwind hebben gezorgd in de winkelstraat, zullen mensen altijd de stenen winkel willen
Dit artikel is exclusief voor members
Nog geen member, maar toch even rondkijken achter de poort? Sluit een gratis proefabonnement af en krijg 24 uur toegang tot alle plusartikelen en het complete archief van Schoenvisie.nl.