Van Van den Dungen: ‘Ambacht is enorm belangrijk’
Na haar studie aan de ArtEZ wist Mirjam van den Dungen precies wat ze wilde doen: tassen maken die ambacht uitstralen. Rond de eeuwwisseling richtte ze daarom haar merk Van Van den Dungen op. Na een moeilijke start, weet ze nu precies wat haar klant wil. “Op de academie leer je niets commercieels, ik moest het wiel zelf uitvinden.”
Mirjam van den Dungen studeerde in 1998 af aan de ArtEZ in Arnhem voor Product Design. “Ik ging naar de academie omdat ik schoenen wilde ontwerpen, maar toen ik bezig was, merkte ik dat ik toch liever iets met tassen wilde doen”, legt ze aan Schoenvisie uit. “Met schoenen ben je erg gebonden aan pasvorm
Dit artikel is exclusief voor members
Nog geen member, maar toch even rondkijken achter de poort? Sluit een gratis proefabonnement af en krijg 24 uur toegang tot alle plusartikelen en het complete archief van Schoenvisie.nl.