TOP

Acht dingen die je nog niet wist over omnichannel

Uit een onderzoek naar omnichannel onder Amerikaanse en Europese retailers en multichannel shoppers trok Textilia acht onderstaande conclusies.

Het internationale onderzoeksbureau Forrester vroeg 256 retailers en 1.503 multichannel shoppers de hemd van het lijf over omnichannel. Lees hier de conclusies. Wist jij dit al?

1. De meeste consumenten verkiezen gratis verzending boven next-day of same-day delivery.

2. Online kunnen bestellen en ophalen in de winkel, heeft de hoogste prioriteit van retailers.

3. Een duidelijke tijdsindicatie wanneer een product wordt bezorgd, vindt de consument het belangrijkste bij online shoppen.

4. Consumenten verwachten dat verkoopmedewerkers alles weten over de producten in de winkel.

5. Twee derde van de consumenten verwacht dat verkoopmedewerkers een tablet hebben.

6. Als een product in de winkel uitverkocht is, zullen de meeste consumenten het product in de winkel willen bestellen en gratis thuis laten bezorgen.

7. De meeste retailers investeren in omnichannel omdat consumenten het verwachten en de concurrent het ook doet.

8. Realtime informatie over de voorraad wordt door retailers als lastigste uitdaging van omnichannel gezien.

Lees ook: Omnichannel, hoe zat het ook alweer?