TOP

AI in de detailhandel

Artificial intelligence (AI) is allang geen toekomstmuziek meer. De technologie is niet nieuw; wél is de manier waarop AI steeds vaker wordt gebruikt door consumenten en bedrijven vernieuwend, waaronder de mode- en retailsector. Het speelt een steeds grotere rol bij het verbeteren van klantervaringen, het optimaliseren van logistieke processen en het ondersteunen van creatieve ontwerpen. AI verhoogt niet alleen de efficiëntie, maar maakt ook personalisatie en duurzaamheid mogelijk in de mode-industrie, zowel online als offline. We bespreken de ontwikkelingen én hoe Zalando hierop inspeelt met Gilbert Kreijger, woordvoerder van de webshop.
Beeld: gecreëerd met AI Tekst: Misha Margarittha De term artificial intelligence, afgekort tot AI, wordt de afgelopen jaren met gemak rondgestrooid. Veel mensen weten echter niet wat het precies is. ‘AI is de mogelijkheid van een machine om mensachtige vaardigheden uit te voeren, zoals redeneren, leren, plannen en creativiteit. AI-systemen zijn in staat om hun