TOP

Bread & Butter richt website ook op consument

Bread & Butter lanceert begin november een nieuwe website, waarmee ook de consument aangesproken moet worden. Dat vertelt directeur Karl-Heinz Müller in een interview met Sportswear International.

De nieuwe website van Bread & Butter blijft een informatieplatform voor inkopers, winkeliers en andere modeprofessionals, maar zal ook een online magazine brengen voor consumenten. De Brand Bible, met per merk informatie voor vakmensen, wordt uitgebreid met informatie die interessant is voor de consument. Karl-Heinz Müller spreekt op Sportswearnet.com over ‘de 2.0 versie van de voormalige vakbeurscatologus’.

Cross-media campagne
De herlancering van de Bread & Butter-website gaat gepaard met een cross-media campagne rond modemensen als ontwerpers, modellen en bloggers. Via social media en samenwerkingen met consumentenbladen moet de kennis die de website van Bread & Butter bevat worden gedeeld met de consument.  

Veranderende mode-industrie
Müller ziet de uitbreiding van de site als logisch gevolg van de veranderende mode-industrie. “Natuurlijk houden we het publiek en de groothandel gescheiden, maar ook als beursorganisatie moeten we de eindgebruiker bereiken. Je moet je boodschap tegenwoordig direct richting de consument communiceren.”