TOP

Cast opent seizoen met Kick-On [interview]

Geen kick-off, maar een kick-on. Cast start het nieuwe seizoen op maandag 3 februari 2020 met een nieuw evenement voor schoenen-, mode- en sportretailers en hun personeel. Centraal staan duurzaamheid, circulariteit en beleving in de winkel.

De naam is bewust gekozen, legt content marketeer Claudia Klop uit. “We willen retailers ‘aan’ zetten voor het nieuwe seizoen. We weten dat het geen makkelijke tijd is en veel winkels noodgedwongen moeten sluiten. Juist dan is het zaak om positief te blijven en de samenwerking op te zoeken. Dat willen we met dit event stimuleren.”

Motivational talks en mindf*cks

Het programma begint om 11:00 uur en eindigt om 15:00 uur. De dag start met een ‘motivational talk’ van positiviteitsgoeroe Jan van Setten, ook wel bekend als de Klantenfluisteraar. Hij vertelt hoe je van klanten ambassadeurs maakt. Met andere woorden: hoe je jouw klanten als winkelier zo blij maakt, dat ze de marketing voor je bedrijf gaan doen. Verder wil Van Setten het begrip verwarring eens stevig op het hakblok leggen, kondigt hij in een preview aan. “Want verwarring blijkt het voorportaal te zijn van nieuwe inzichten.” Illusionist Victor Mids doet op dat vlak ook een duit in het zakje; hij sluit de dag af met een van zijn bekende mindf*cks.

Het vernieuwde Middenplein van Cast

Focus op duurzaamheid

Het Kick-On evenement staat in het teken van duurzaamheid en circulariteit. Onderwerpen waar je als ondernemer niet meer omheen kan, vindt Klop. Rondom het Middenplein zijn op 3 februari 2020 verschillende ‘groene’ gastexposanten aanwezig, waaronder Myomy (duurzame en fairtrade tassen), Nic&Mic (kleurrijke kunstobjecten van gerecyclede slippers) en het ecologische assortiment van Proud Packaging. Daarnaast kunnen bezoekers een route volgen langs de sustainable merken in het centrum. Die route doet onder meer de agenturen Phenomene en Smartdeal en de merken Loint’s of Holland, s.Oliver en Timberland aan.

Nieuwe samenwerking

Verder lanceert Cast tijdens de Kick-On een nieuwe samenwerking met het duurzame platform Allgoods. Allgoods is een netwerk van ‘allgood companies & true fashion labels’, waarbij het delen van inspiratie en informatie voorop staat. Initiator Annet Goede werkt hiervoor onder andere samen met Myomy, Project Cece, Rhumaa, Reshare en The Green Stitch van Van Gils. Goede is ook oprichter van Cream PR en houdt sinds 15 januari 2020 kantoor in CAST (showroom 480 op de tweede verdieping).

Het volledige programma en een overzicht van de gastexposanten vind je hier. Klantenfluisteraar Jan van Setten geeft alvast een voorproefje:

Foto: Cast