Cucina di Moda voegt vijf nieuwe merken toe [interview] *
VV Agenturen heeft een enorme groei doorgemaakt. Naast dat het maar liefst vijf nieuwe merken heeft toegevoegd aan het pakket, treedt het sinds kort ook naar buiten onder Cucina di Moda. “We hebben Cucina di Moda als naam bedacht, aangezien de meeste ideeën aan de keukentafel ontstaan”, vertelt oprichter Laurens Vincent aan Schoenvisie. “Dat inspirerende gevoel willen wij ook aan onze ‘keukentafel’: dat klanten zich vrij voelen om binnen te lopen, naar de mogelijkheden van de collecties kijken en sparren over hoe we voor beide partijen het beste eruit kunnen halen.”
Jullie hebben vijf nieuwe merken toegevoegd, waarom?
“We hebben goed nagedacht over welke merken we erbij willen hebben zodat we alle doelgroepen ermee kunnen bedienen. Högl is wat meer high fashion, Regarde le Ciel zit in het middensegment, Softwaves zit ook in het middensegment, Marc is wat meer fashionable jong in het middensegment en Ricosta zijn kinderschoenen.”
“We werken nu ook met zijn vieren. Astrid van Verseveld doet Ricosta, Janna Zwart vertegenwoordigt Högl en Softwaves en Gert-Jan Flach is verantwoordelijk voor Marc en Regarde le Ciel. We kunnen ons dus goed focussen op de merken, want iedereen heeft maar twee merken onder zijn hoede.”
Kun je me wat meer vertellen over Högl?
“Högl is een merk met een selectieve distributie waardoor het zich uitstekend leent voor een collectie waarmee men zich kan onderscheiden. De collectie en het materiaalgebruik is van een heel hoogwaardig niveau en volledig geproduceerd in Europa. Het is een stijlvolle combinatie tussen mode en comfort. Högl maakt twee collecties per jaar, de inkoop is vrij indeelbaar, heeft een marge van 2.5 en is goed na te bestellen.”
Wat maakt Regarde le Ciel anders dan andere merken?
“Regarde le Ciel staat voor het gebruik van hele zachte en soepele leersoorten. Hierdoor valt het als het ware als een tweede huid om je voet heen, dat verhoogt het comfort. Het zijn eigentijdse, commerciële modellen. Het is een collectie die midden in de markt staat tegen een marge van 2.7. Ook zij maken twee collecties per jaar.”
Hoe onderscheidt Softwaves zich?
“Softwaves is een Portugees merk met als kenmerk dat het een uitneembaar zooltje heeft en daarnaast ook in kleine en grote maten verkrijgbaar is (33 t/m 45). De schoen heeft een sportief modieuze uitstraling. Softwaves maakt twee collecties per jaar en heeft een marge van 2.5.”
Ricosta is ook nieuw toegevoegd, vertel…
“Ricosta is een gerenommeerd Duits merk dat kinderschoenen maakt in twee verschillende wijdtes. Het staat voor hoogwaardig gebruik van materialen en heeft stoere, sportieve jongens en meisjes schoenen. Voor de beginnende stappers is er de Pepino-lijn.”
En dan Stefania…
“Dit is een sportief en trendy Italiaans damesmerk gebaseerd op één model: de mocassin. Het heeft een kleurrijke en vrolijke collectie. Het merk is in Italië al twee seizoenen niet aan te slepen.”
Marc heb je al anderhalf jaar, hoe gaat het daarmee?
“Marc heeft een hele beroemde geschiedenis. De meest recente stap is dat de volledige productie verplaatst is uit het Verre Oosten naar Portugal. Hierdoor zijn de materialen, controle en kwaliteit gigantisch vooruit gegaan.”
Hoe zie je de toekomst voor je?
“Positief. De toekomst ligt open. We maken al hele mooie stappen en verwachten ons door te ontwikkelen. Met als doel een goede partner te worden in de branche.”