TOP

Dit zijn de winnaars van de Gouden en Zilveren Schoen 2016

Maandag 13 maart maakte ANWR-Garant de winnaars van de Gouden en Zilveren Schoen 2016 bekend. Durea (Van Drunen Schoenfabriek) werd door de leden van de retailserviceorganisatie bekroond met de Gouden Schoen, het Oostenrijkse schoenenmerk Hartjes met de Zilveren.

De uitreiking vond plaats op de tweede dag van de Buy & Bloom in Cast. Het Oostenrijkse comfortschoenenmerk Hartjes sleepte de Zilveren Schoen in de wacht. “Bij onze leden is de omzet met Hartjes de afgelopen periode enorm gestegen”, zegt Arnoud Reijmers van ANWR-Garant, die de award uitreikte. “De afverkoop is positief en er wordt een mooi rendement neergezet. We willen Hartjes stimuleren om vooral zo door te gaan.”

Directeur Martin Leodolter was uit Oostenrijk overgekomen om de award samen met de Nederlandse agenten Ella en Erik voor de Poorte in ontvangst te nemen. Met hun firma E. voor de Poorte Schoenen V.O.F. vertegenwoordigen zij het schoenenmerk al ruim negentien jaar. “Wat een mooi compliment”, zegt Erik voor de Poorte. “Al vallen onze klanten misschien nog wel meer te prijzen; zonder onze retailers en hun medewerkers op de winkelvloer hadden we dit nooit kunnen bereiken. Op naar een verdere mooie en voorspoedige samenwerking in de toekomst!”

ANWR_Gouden-Schoen_03-2017-18

Derde keer

Van Drunen Schoenfabriek en hun merk Durea werden bekroond met de Gouden Schoen. “Om in aanmerking te komen voor deze award, moet een leverancier succesvol met de meerderheid van onze leden samenwerken en door hen als winnaar gekozen worden”, aldus Dette van Heeswijk, directeur inkoop bij ANWR-Garant. Ook wordt er gekeken naar de prijs/kwaliteitverhouding, afverkoop, correcte en tijdige levering en nazorg voor winkeliers. Volgens de ANWR-leden is Durea op al deze vlakken ‘met vlag en wimpel’ geslaagd.

Dat maakt het een bijzondere prijs, vindt algemeen directeur Gerard-Jan van Blokland. “Het is voor ons extra speciaal omdat het de derde keer is dat we de Gouden Schoen in ontvangst mogen nemen (Durea won de award al in 1994 en 2007, red.). Dat is voor zover wij weten nog niet eerder voorgekomen. Wij zien het als een teken dat we onze schoenen al voor langere tijd samen met onze klanten succesvol verkopen.” Van Drunen Schoenfabriek koestert de relatie met de afnemers van haar merken Durea en het in 2014 opgerichte mannenschoenenmerk Gijs. “We hebben altijd ingezet op langdurige partnerships. We vragen ook best wat van onze klanten: we werken met een concept waarbij de voeten in de lengte én de breedte opgemeten moeten worden, en zij zijn degenen die dat voor ons op de winkelvloer doen.”

ANWR_Gouden-Schoen_03-2017-25

Vijftig gouden schoenen

Ter ere van de award reikt Van Drunen Schoenfabriek zelf ook gouden schoenen uit. Via de website en facebookpagina van Durea kan iedereen iemand nomineren; de vijftig mooiste verhalen worden beloond met een paar gouden Durea Go-schoenen. Ook de retailers worden bij de actie betrokken; zij meten de voeten van de winnaars op, geven de maten door aan Van Drunen Schoenfabriek en reiken de gouden schoenen vervolgens samen met Durea op de winkelvloer uit. Van Blokland: “We gaan er een feestje van maken.”