TOP

Hoe gaat het met On & On Footwear? [interview]*

On & On Footwear heeft een redelijk jaar achter de rug ondanks de huidige marktsituatie. Schoenvisie sprak eigenaar Louis van der Steen over het lastige begin.

Hoe was 2014 voor On & On Footwear?

“Het was niet ons beste jaar maar ik ben ook zeker niet ontevreden. We zijn vooral erg blij met de ontwikkelingen van het merk Gerry Weber en de goede afkoopcijfers van dit schoenenmerk bij onze klanten. Ons andere merk Aerosoles is daarnaast stabiel gebleven.”

Waarom ging het in het begin van het jaar niet goed?

“Vanwege de algehele marktsituatie, wat merkwisselingen intern, en dat men ook eerst wilde zien hoe Gerry Weber het zou gaan doen in de verkoop. We hebben het merk nog niet zo lang en  inkopers kijken dan eerst de kat uit de boom en wachten ontwikkelingen en cijfers af. Doordat Gerry Weber zich nu bewezen heeft, kunnen we dit nu breder in de markt zetten. Men heeft vertrouwen in dit merk en dan wordt het sneller ook door andere detaillisten opgepakt.”

Wat maakt Gerry Weber dan speciaal?

“Ik denk vooral de perfecte pasvorm en de goede prijs-kwaliteit verhouding. Voor het najaar van 2015 zijn de winkelverkoopprijzen van de populairste groep tussen de € 99,95 en € 129,95. Gerry Weber onderscheidt zich onder andere door een collectie te brengen met hoge hakken. Van onze klanten horen we terug dat juist dit schoeisel is dat comfortabel is en waar men de hele dag op kan lopen. Uitstaling, pasvorm, comfort en prijs zijn een vereiste om succesvol te kunnen zijn.”

Hoe ziet de toekomst voor Aerosoles eruit?

“Aerosoles is erg stabiel. Het heeft een hele goede klantenkring die het merk trouw blijven en daar zijn we tevreden over. Het merk Aerosoles wordt misschien wel eens te vaak gezien als een zomermerk, maar ook voor komend najaar is dit merk zeker interessant.”

Komen er nog nieuwe merken bij?

“Uiteraard volgen wij diverse merken die beschikbaar zijn of beschikbaar komen. Toch zullen wij ons voornamelijk richten op de uitbreiding en ontwikkeling van de bestaande merken Aerosoles en Gerry Weber. Mede door deze ontwikkelingen zie ik de toekomst voor ons en onze klanten positief in.”