TOP

Hoe gaat het met Roberto d’Angelo [interview]*

Het luxe vrouwenschoenen- en tassenmerk Roberto d’Angelo heeft een redelijk goed seizoen achter de rug. Schoenvisie sprak met eigenaresse Marjorie Wreesmann over verbeteringen in de schoenenbranche en de toekomst.

Hoe is het afgelopen inkoopseizoen verlopen?
“Wij zijn best tevreden. Dat moet je raar in de oren klinken maar het is wel zo. Wij hebben altijd genoeg werk terwijl wij ons er ook van bewust zijn dat het veel minder goed gaat in de winkels. Wij zijn in veel winkels of het hoogste merk of het laagste merk en als wij het hoogste merk zijn dan blijven de retailers ons gelukkig inkopen om schwung in de collectie te hebben.”

Hoe blijven jullie dan op de been?
“Retailers hoeven bij ons geen grote aantallen aan te schaffen wat het makkelijker maakt om in te kopen. Daarnaast hebben wij veel trouwe klanten die waarderen dat wij op tijd leveren, goed samenwerken en een constante collectie en kwaliteit leveren. Kortom, ze weten wat ze krijgen. Uiteraard zijn er bij ons ook klanten weggevallen door de crisis maar gelukkig vinden nieuwe klanten de weg naar ons.”

Merken jullie verbetering wat betreft de crisis?
“Wat Roberto d’Angelo betreft hebben we er niet zo veel last van maar onze klanten merken het wel degelijk. De maanden september en oktober was bij het gros van onze klanten dan ook echt slecht. In de gesprekken die wij met onze klanten voeren blijkt dan ook dat er iets moet veranderen. Je kunt niet alleen het weer de schuld geven van een moeizame maand. We moeten niet strak vasthouden aan het uitverkoopbeleid dat er nu is. Winkeliers en leveranciers moeten samen werken aan een ander uitverkoopbeleid. Bedrijven die nu al aan het uitverkopen zijn, moeten door de leverancier op de vingers worden getikt. Daarnaast is het voor de consument verwarrend want die denkt dat schoenen altijd te duur worden verkocht omdat ze altijd wel ergens korting kunnen krijgen.”

Hoe gaat de nieuwe collectie eruit zien?
“De nieuwe wintercollectie is bijna klaar. Het is geraffineerd sportief met een elegante touch en veel tussenhakken. Wij geloven in een elegante look voor het najaar met een sportieve schoen daaronder. Voor deze vrouw hebben wij onze collectie RDA wat trendy schoenen zijn met aparte onderwerken gemaakt van mooie materialen. Maar voor de vrouwen die dat niet willen hebben wij onze Roberto d’Angelo collectie.”

Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen?
“Wij zijn vier seizoenen geleden met een agent in België gestart en daar loopt het heel goed. Wij hebben in Antwerpen een showroom bij Looks Agencies en in het nieuwe seizoen openen wij ook een showroom in het FashionHouse te Amsterdam. We hebben ook veel Duitse klanten die nu naar de showroom in Cast komen maar we willen de Duitse markt beter gaan betreden.”

Kunnen retailers jullie ook op beurzen vinden?
“Zoals gezegd staan wij in Antwerpen, Nieuwegein en Amsterdam. Tot op heden vinden wij dit voldoende en hebben onze handen hier vol aan.”