TOP

In beeld: showroomnieuws van BrandNew zomereditie 2017 [deel 1]

Schoenencentrum Cast verwelkomde dit seizoen een aantal nieuwe showroomhouders. Daarnaast werd door de aanwezige exposanten flink uitgebreid en verbouwd. Tijdens de zomereditie van BrandNew (21 en 22 augustus) was het resultaat van alle inspanningen voor het eerst in zijn geheel te bewonderen. Schoenvisie brengt de veranderingen in twee delen in beeld.

Beerens & Shoes Agencies

039/rood, niveau 0

Jurgen Beerens van Beerens & Shoes zat de afgelopen maanden niet stil. Hij breidde zijn merkenportfolio uit met het Portugese Dkode en verhuisde van de tweede verdieping naar het centraal gelegen Middenplein. De voormalige showroom van Sioux is volledig verbouwd en heeft een moderne, industriële uitstraling gekregen.

Beerens  Shoes1

Sioux

093/groen, niveau 0

Begin dit jaar nam de Hooijer Groep de distributie van Sioux over en verhuisde de showroom van het merk naar de ‘Hooijer-hoek’ op de begane grond. Eyecatchers in het nieuwe interieur zijn de kayaks en de Grashopper-collectie. Ook ambassadeur Robert Packard van de Noord-Amerikaanse Sioux-stam, waar het merk naar vernoemd is, was niet te missen tijdens BrandNew.

Sioux-1

Tielen Agenturen

052/rood, niveau 0

Arjen Tielen is dit voorjaar als zelfstandig agent aan de slag gegaan. Hij blijft het gezicht van Rohde en heeft daarnaast een nieuw merk aan zijn agentuur toegevoegd, Fischer. Tielen: “Een mooie gelegenheid om ook de showroom te vernieuwen.”

Tielen Agenturen

Wendel/Marco Tozzi

294/groen, niveau 1

De showroom van Wendel/Marco Tozzi heeft een opfrisbeurt gekregen. De muren zijn donkerder geverfd en de verlichting is aangepast, waardoor de showroom een luxere uitstraling heeft gekregen.

MarcoTozzi-1

Ponche

303/geel, niveau 1

Melik Alphan van Melik Shoes introduceerde dit seizoen een nieuw merk, Ponche. De collectie is breed: van sneakers tot pumps en espadrilles. De handtekening van de ontwerper is duidelijk terug te zien in het handgeverfde leer. De collectie wordt gepresenteerd in een lichte showroom met de kenmerkende oranje accentkleur.

Ponche-1

Frankie 4

241/blauw, niveau 1

Het concept van Frankie4: een goede voetondersteuning in een aantrekkelijke verpakking. Het creatieve brein achter de collectie is Caroline McCulloch, een Australische podoloog. Ondernemer Fieke Mallant hoorde via-via dat Frankie4 op zoek was naar een Europese agent en was zo enthousiast, dat ze besloot het merk zelf te vertegenwoordigen.

Frankie4-2

Meer zien? Volgende week verschijnt het tweede deel van deze fotoreportage, met o.a.Sabu, Mephisto en Hub Footwear.

Foto’s: Wilke Wittebrood