TOP

Ispo 2011 in het teken van ‘healthstyle’

Van 6 tot en met 9 februari 2011 vindt in München de 71ste editie van Ispo plaats. De internationale sportbeurs staat dit keer in het teken van 'healthstyle'.

Mensen worden zich steeds meer bewust van hun gezondheid en hierdoor wint sporten aan populariteit, meldt de organisatie van Ispo 2011. Demografische ontwikkelingen en een verandering in sociale waarden leiden ertoe dat sport niet meer wordt gezien als een manier om je in het zweet te werken, maar om een bijdrage te leveren aan fitheid, balans, schoonheid en een jeugdige uitstraling. De aandacht voor lichaam en geest blijkt ook uit de cijfers. In 2009 werd in Duitsland twee miljard euro uitgegeven aan de health & wellness-markt, fitness studio’s, wellness reizen en organisch voedsel.

Wandelsport
Deze trend is terug te zien op Ispo 2011. Hierbij valt te denken aan technische kleding die niet alleen de prestatie verbetert, maar ook bijdraagt aan het welzijn van de sporter. Ook is er veel aandacht voor de wandelsport. Maar liefst 56 procent van de Duitsers wandelt regelmatig en deze groep mensen ziet wandelen als een goede manier om de conditie te verbeteren en stress buiten de deur te houden.

Deze editie is het vloeroppervlak bijna twaalf procent groter dan in 2010. Ook het aantal exposanten is toegenomen. Zo’n tweeduizend bedrijven uit verschillende segmenten hebben zich inmiddels aangemeld.

Een klein overzicht:
Outdoor: TNF, Jack Wolfskin, Mammut, Arc´teryx, Black Diamond, Bergans, Columbia, Fjällräven, Haglöfs, Lowa, Marmot, Meindl, Norrona, Patagonia, Salewa en Schöffel.

Ski: Atomic, Blizzard, Dynafit, Dynastar, Head, Elan, Fischer, K2, Marker, Nordica, Rossignol, Salomon, Tecnica en Völkl.

Boardsports: Burton, Armada, Chiemsee, DC, Nitro, Scott, Oakley, O’Neill, Vans en Volcom. Performance: Casall, Garmin, Kettler, Mizuno, Polar en Reebok

Sportstyle: Colmar, Falke, Halti, Luhta, Odlo, Skins, Spyder, Phenix en Ziener.

Ispovision: Bogner Fire + Ice, Kjus, Postcard, Peak Performance, Napapijri, Toni Sailer, Sport en Sportalm.

Randprogramma
Op Ispo 2011 is echter meer te beleven dan uitsluitend het bekijken van de nieuwste collecties van de sportmerken. Er is namelijk ook een informatief randprogramma en genoeg gelegenheid om te netwerken. Bezoekers kunnen er meer te weten komen over onderwerpen als ‘omzetverlies door eBay & co’ en ‘het professionele gebruik van Facebook en Twitter’.

En natuurlijk wordt ook deze winter de Ispo BrandNew Award uitgereikt. Het is de twintigste keer dat de beste nieuwkomer wordt gehuldigd. De winnaars en genomineerden zijn te vinden in hal C2 van het New Munich Trade Fair Center.