Jaarcijfers GfK: groei van 8% voor mode- en schoenenretail na sterk vierde kwartaal
Mode- en schoenenretailers sluiten 2022 af met een omzetplus van 8 procent, blijkt uit de Fashionscan van marktonderzoeksinstituut GfK. Het verrassend sterke vierde kwartaal heeft volgens Peter van Rijn, fashion lead bij GfK, een belangrijke bijdrage geleverd. “Consumenten lieten het geld goed rollen voor de feestdagen.”
Foto: Anastasia Shuraeva via Pexels Ondanks de uitdagingen die het najaar met zich meebracht, hebben mode- en schoenenaanbieders het vierde kwartaal van 2022 met een plus van 7,9 procent sterk afgesloten. Dat blijkt uit de GfK Fashionscan. Daarmee komt de sector over het hele jaar op een omzetgroei van 8 procent uit. Na de moeizame
Dit artikel is exclusief voor members
Nog geen member, maar toch even rondkijken achter de poort? Sluit een gratis proefabonnement af en krijg 24 uur toegang tot alle plusartikelen en het complete archief van Schoenvisie.nl.