TOP

Klantenbinder: schoenen op vakantie

Maarten van den Berg, eigenaar van Aad van den Berg Schoenen in Noordwijk, vraagt zijn klanten om tijdens hun vakantie een foto van hun schoenen te maken.

Wie een originele, bijzondere of creatieve foto van zijn schoenen op vakantie op Facebook zet en dit deelt met de pagina van Aad van den Berg Schoenen in Noordwijk, maakt kans op een paar schoenen ter waarde van 150 euro. Hiermee wil eigenaar Maarten van den Berg het vakantiegevoel overbrengen op zijn klanten en natuurlijk klanten binden. “Je hebt dit soort acties nodig om aanwezig te blijven in de hoofden van klanten, om on top of their minds te zijn”, vertelt hij. De retailer hoopt op originele foto’s die zowel op exotische plekken als op het Noordwijkse strand gemaakt mogen worden.

AadvdBerg1

Inspiratie
Om klanten op de hoogte te stellen van de actie ‘Wat gaan jouw schoenen meemaken op vakantie?’ heeft hij er een nieuwsbrief uitgedaan. Begin augustus volgt er nog één. “Ter inspiratie heb ik laatst zelf drie paar van onze slippers in het zand gezet en een foto op Facebook geplaatst.”

Ter inspiratie hangen in de winkel al de eerste inzendingen. “Het zijn er nog maar een paar maar de vakantie is hier dan ook pas net begonnen.” Een vergelijkbare actie van de inkoopvereniging Euro-Holland inspireerde hem.

Reikwijdte
Doordat klanten ook de Facebookpagina van Aad van den Berg ‘moeten’ delen en liken hoopt hij zijn reikwijdte en naamsbekendheid te vergroten en dus ook nieuwe klanten aan te trekken.

Het is niet de eerste actie van Aad van de Berg. “Wij doen dit met regelmaat. Zo hadden we onlangs een ambassadeurs-actie. Klanten konden solliciteren op deze functie en zo hebben zij vier paar schoenen gedurende zes maanden kunnen testen. “Hun ervaringen en foto’s deelden ze via Facebook”, aldus Van den Berg.   

Aan de zomeractie kunnen zowel mannen als vrouwen meedoen. Op 30 augustus 2014 wordt er een gratis paar herenschoenen en een paar damesschoenen ter waarde van 150 euro verloot.

AadvdBerg3

Andere tijden
Maarten van de Berg is de vierde generatie die het bedrijf voortzet. Er is veel veranderd in al die jaren. In de begintijd, het familiebedrijf werd opgericht in 1902 door Aad van den Berg, werden schoenen die gerepareerd moesten worden nog met de bakfiets bij klanten opgehaald en de reparatie weer thuisbezorgd. Dat is wel wat anders dan verkoop via de webshop en social media acties.

Hebt u ook een leuke actie in uw schoenenwinkel(s) en wilt u daarover vertellen in de rubriek Klantenbinder?
Stuurt u dan een e-mail naar de redactie van Schoenvisie: g.prudhomme@schoenvisie.nl